28 oktober 2019

Het leven zoals het is: Kris Peeters als Europarlementslid

Tom De Meester (PVDA, Vlaams Parlementslid) op Facebook vanmorgen:
"On-waar-schijn-lijk interview met ex-minister Kris Peeters (CD&V) in het Laatste Nieuws. Dit is GEEN satire.

Kris 'we leven boven onze stand' Peeters kan maar moeilijk wennen aan zijn nieuwe status van Europees parlementslid. "Een schok", vertelt hij.

En weet je waarom?
- "Als minister-president of als vicepremier staat er je altijd wel iemand op te wachten, waar je ook uitstapt, en word je doorheen een volle zaal begeleid naar de eerste rij. Als ik nu nog ergens kom, zit ik doorgaans een paar rijen verderop. Ik wil daar niet flauw over doen: dat is een schok."

- "De eerste keer dat ik naar Straatsburg spoorde, stond ik plompverloren op het perron. Vorige week, in Londen: ik stond daar, en ik moest de metro in om naar mijn hotel te raken. Wist ik veel in welke zone ik zat, dus kocht ik een dagpasje. Waarna ik op Google Maps naar mijn hotel sukkelde, met mijn koffertje achter mij aan."

- "Ik heb me de voorbije vijftien jaar nooit afgevraagd waar mijn lunch vandaan kwam. Die stond er elke middag op mijn kabinet of elders. Vanzelfsprekend. Terwijl nu: hier schotelt niemand mij een bordje voor. Ik moet mijn plan trekken. Ik heb altijd energierepen op zak. Zodat ik 's middags niet in een dipje sukkel. Ze helpen me hier door de dag. Ik zou niet weten waar ik hier in mijn eentje moet gaan lunchen."

Maar geen paniek, "Ik pas mij aan", zegt Kris Peeters. "Ik sta weer met beide voeten op de grond. Zoals een gewone mens."


"Zoals een gewone mens". Zo staat het daar echt. Voor alle duidelijkheid: Kris Peeters krijgt als Europees parlementslid een basisloon van 6.824,85 euro netto, plus een vergoeding voor personeels-, kantoor en administratiekosten van 4.513 euro. Plus 320 euro voor elke vergadering van het Europees parlement. Alle ziektekosten worden voor twee derde terugbetaald. En op het einde van zijn mandaat wordt zijn loon nog twee jaar doorbetaald.
"


Echt waar!? en dat soort volk bestuurt België!!??? Enfin, in het geval van Peeters is hij (gelukkig) weg uit onze politiek... "Zoals een gewone mens"... wat betaalde de Belg voordien allemaal om hem te dienen!!??? BAH!BAH!BAH!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten