Deze generatie van harige interactieve knuffels kunnen tientallen emoties tonen... Ze maken lieve, grappige en leuke emoties en geluiden... maar het kan ook boze en negatieve emoties laten zien en akelige geluiden maken... wat kinderen bang maakt...
en net als de 'oude' Furby's zijn ook deze niet uit of af te zetten, wat ook net de bedoeling en het leuke is... maar verschillende kinderen werden dus bang van hun knuffel... en wilden 'm niet meer... artikel
Tja, nadeel van een hype is natuurlijk dat kinderen van (bijna) álle leeftijden interesse hebben. Terwijl zo'n Furby toch duidelijk een stuk 'speelgoed' is voor de al iets 'oudere' kinderen : kinderen die klaar zijn om de verantwoordelijkheid te leren dragen over "iets" anders. Kinderen die dus ook al korte metten maakten met hun peuter- en kleuterangsten... en die al een heel scala aan emoties (her)kennen en leerden erop te reageren...
Wiens fout is het dan, he, dat het speelgoed niet goed bevonden wordt:
- die van de fabrikanten die enkel veel willen verkopen?
- of die van de ouders, die hun speelgoed niet afstemmen op de ontwikkeling van hun kind...?
- of ???
Geen opmerkingen:
Een reactie posten