25 november 2019

Tegengestelde van 'goedheid' e.a.















onverschilligheid, niks doen, het "gewoon" laten gebeuren, is nog véél erger dan ergens voor vechten (letterlijk of figuurlijk)!

denk bijvoorbeeld aan het nazisme in Duitsland in de jaren '30... Véle Duitsers trokken er zich niks van aan, lieten het gebeuren... Het resultaat kennen we... Dit mag nooit weer gebeuren! Doe IETS!



Toen de nazi's de communisten arresteerden, heb ik gezwegen;
ik was immers geen communist.
Toen ze de sociaaldemocraten gevangenzetten, heb ik gezwegen;
ik was immers geen sociaaldemocraat.
Toen ze de vakbondsleden kwamen halen, heb ik niet geprotesteerd;
ik was immers geen vakbondslid.
Toen ze de Joden opsloten, heb ik niet geprotesteerd;
ik was immers geen Jood.
Toen ze mij kwamen halen
was er niemand meer, die nog protesteren kon.





N-VA wil geen subsidies meer voor organisaties die segregeren... We kunnen dus stoppen met hun partij nog te financieren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten