24 november 2019

Dag 22 & 23 : Vancouver - Munchen - Brussel - Thuis

Na een lekker en stevig ontbijt in de pub van Best Western Plus Sands gaven we onze bagage in bewaring, checkten we uit, reserveerden we een taxi voor 's middags en wandelden we naar Stanley Park, op nog geen kilometer van het hotel. De zon van de dag voordien was nergens meer te bespeuren in Vancouver op zondag 6 oktober '19, onze 22e dag van onze Canadareis.

Stanley Park, in feite het stadspark van Vancouver, is iets meer dan 400 hectare groot... en heeft veel variatie: vijvers, moerasachtige regenwoudgebieden, loofbossen,  sparrenbossen, 3 stranden, een waterpark, een treintje en paardenkoets, Vancouver Aquarium (foto 2), een golfterrein, een tennisbaan, een (afgesloten) marinebasis, restaurantjes en koffiebarretjes... en de bekende totempalen (foto 1)...

Over de "False Creek Seawall", een pad langs de zee, wordt veel gefietst en gewandeld. Wij wandelden er ook een groot gedeelte van... maar op een, voor ons, erg rustig tempo... wegens Johans pijntjes :-( Gelukkig kozen we ook andere wandelpaden uit waar we slechts enkele wandelaars, fietsers of lopers tegen kwamen.

De negen totempalen zijn de belangrijkste toeristische attractie van heel de provincie Brits Columbia... en het was er echt ook (vervelend) druk... Gelukkig hebben ze ervoor gezorgd dat, door een beekje, de toeristen niet aan de meeste totempalen kunnen... De Chinezen zouden er anders waarschijnlijk op klimmen... zucht...
Onderweg terug kwamen we ook nog drie wasbeertjes tegen... schattig, maar heimelijk gevaarlijk...

Stanley Park vonden we eigenlijk fijner en interessanter dan het stadscentrum van Vancouver. Het "rustig aan doen" was ook fijn, zo op onze laatste vakantiedag. Na een kopje koffie/thai latte gingen we nog even op een bankje aan het strand zitten.

Om half 3 stapten we onze taxi in richting luchthaven. Daar konden we meteen inchecken en wachten op onze vlucht naar Munchen.
Op zo'n negen uur vlogen we naar Munchen, waar we, ondertussen was het maandagmiddag 7 oktober 2019 (in CET), even tijd hadden om over te stappen. We wachtten daar tussen voornamelijk groepjes mannen met allemaal zichtbaar een serieuze kater... Het was "oktoberfest" geweest in Munchen... Op anderhalf uur vlogen we vervolgens van Munchen naar Zaventem.
Tegen 19u waren we thuis frietjes aan het eten...

Onze reis naar ZW-Canada was zéker mooi en zeker de moeite...
...maar we zijn al een beetje veel verwend geweest de afgelopen jaren en zagen nóg mooiere en meer indrukwekkende zaken...