17 maart 2015

"Dé Jurk"


In ons blogbericht "Wat zie jij!?" van 28 februari jl. hadden we het over "dé jurk" die, naargelang wie er naar keek, andere kleuren had. De banale jurk werd nu ook gebruikt door slimme reclamemakers in een helemaal-niet-banale campagne van het Zuid-Afrikaanse Leger des Heils tegen huiselijk geweld (Bron: KnackWeekend-artikel).

In bovenstaande affiche draagt een vrouw dé jurk in de wit-goud-variant, die velen zien en wordt verwezen naar het zwart-blauwe (de andere variant die velen zien), maar dan niet als kleuren van de jurk, maar als kleuren van blauwe plekken als een gevolg van huiselijk geweld...

In onderstaande campagnefoto wordt verwezen naar het wit en goud van make up die gebruikt wordt om de blauw en zwarte plekken weg te werken...


... en zo wordt de vraag van de eerste foto ("waarom ziet men het blauw en zwart niet?") beantwoordt in de tweede ("omdat ze die bedekken met wit en goud")...

Hopelijk haalt de campagne iets uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten