07 juni 2021

"Afkicken van een verslaving"

Over Johan zijn werk...:

"Afkicken van een verslaving: hoe Rachid moest ontwennen van drugs en alcohol

Afkicken na jarenlang uitgaan, dealen en leven op alcohol en drugs. Dat deed Rachid: hij liet zich opnemen om zijn verslaving aan te pakken. Want hij zag in dat hij zijn leven kapotmaakte. We lopen mee in het spoor van zijn ontwenning en herstel.

“Ik kwam vroeg in aanraking met straatcriminaliteit. Ik trok op met drugdealers. Zo rolde ik erin. Rond mijn 21ste verloor ik mijn grote liefde en liep het helemaal mis. Ik ging naar zotte feestjes, dronk, experimenteerde met drugs.”

“Alcohol was de trigger, cocaïne moest volgen. In het begin gebruikte ik enkel in het weekend, tussen mijn 30ste en mijn 34ste dagelijks. Zelfs tijdens mijn werk. Op een dag was ik na een wilde nacht te laat voor een werkafspraak. Toen biechtte ik alles op aan mijn baas.”

“Een risico, maar wel de beslissing die me redde. De maatschappelijk werkster van mijn bedrijf zocht mee naar een plaats in een afkickkliniek. Zo kwam ik terecht in Katarsis, een centrum voor drughulpverlening.”..."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten