29 augustus 2020

Köln (1)

Gisteren namen we niet de trein richting Londen, maar reden we naar het Duitse Keulen.
Net na de middag kwamen we aan ons hotel-voor-twee-nachten, Hotel Windsor, in de "Altstadt", aan. We konden er onze auto parkeren in een parkeergarage aan een vrij gunstig tarief: i-de-aal dus! en konden meteen onze koffertjes op onze kamer zetten. Het hotel is gedateerd, maar proper... en meer moet dat niet zijn!

We besloten "Route 1" uit ons gidsje over Keulen te wandelen, de route die het dichtst bij ons hotel lag. De route heet "Belgisches viertel, Ehrenstrasse & Ehrenfeld". We startten met een wandeling door een park en een hapje eten, tapas, op het terras van "Belgique" op de Brüsseler Platz.

We kwamen op onze route niet echt veel bijzondere gebouwen, uitgezonderd de Hahnentorburg en een synagoge, tegen.

Onderweg passeerden we wel nog enkele interessante winkeltjes: best veel winkeltjes met duurzame spulletjes en kleding (zonder-die-kinderhandjes-gemaakt) en Johan bezocht een platenzaak. We "scoorden" best goed... en dan zijn we eigenlijk niet eens gaan shoppen, maar deden we dus een stadswandeling... Enfin, Johan kocht platen, een broek, een lederen portefeuille en - kaartenetuitje. Ine neemt alvast een nieuwe handtas en een broek mee naar huis...

's Avonds gingen we eten bij "Shaka Zulu", een Oost-Afrikaans restaurant... ons type schnitzel en braadworst ;oP

Het bleef de hele dag droog, totdat we op enkele tientallen meters van ons hotel waren : ideaal!

Nadien lazen we wat, onder andere over onze volgende reis: naar Italië, volgende week... Enfin, als het daar voldoende COVID-veilig blijft...